Je winkelkar is momenteel leeg. Toevoegen aan winkelkar Uitverkocht

FAQ


1. Wat is er inbegrepen in de prijs?
Alles! :-) Nou ja, als je een speeltje wil houden, dan zal je bijbetalen. Maar voor de rest is echt wel alles inbegrepen: het leasen van het speelgoed (natuurlijk), ons advies, de verzending en retour van elk pakket, het ontsmetten en in orde brengen van elk gebruikt speeltje, en natuurlijk da love we share :-). Mooi, toch?
2. Wat als we een speeltje stuk maken, of we een onderdeeltje verliezen?

Al ons speelgoed is geselecteerd op ontwikkelingswaarde, fun-factor, én duurzaamheid.  Het speelgoed kan dus wel tegen een stootje.  Nu zijn wij de laatsten om de destructieve vindingrijkheid van kinderen te onderschatten: de tanden van de jongste staan voorgoed gegrift in de houten appel van haar keukensetje :-/ 

Tegelijkertijd vinden we een waarborg vragen zo ongebruiksvriendelijk, en jullie vast ook.  Dus vragen we simpelweg dit: draag zorg voor het speelgoed alsof het 100% het jouwe is.  Wij zorgen voor de rest: is er eens een stukje kwijt, of staat er iets los, dan vullen wij aan, herstellen we, of vervangen we. Geef ons wel even een seintje als er iets mis is of ontbreekt.

Natuurlijk, als we een speeltje terugkrijgen waar de sporen van je autobanden nog opstaan, omdat je er per ongeluk over bent gereden toen je achteruit de garage uitreed, dán verwijzen we je wél vriendelijk naar onze algemene gebruiksvoorwaarden :-)  Daarin staat dat mensen akkoord gaan om een speeltje aan te kopen, als ze het stuk maken door verkeerd/onaangepast gebruik of door misbruik.

3. Is het speelgoed nieuw?

Tenzij jij toevallig de eerste gebruiker bent nadat we een stukje speelgoed uit zijn oorspronkelijke verpakking hebben gehaald: neen, niet nieuw dus.  Ons idee is precies dat we speelgoed veel beter gaan gebruiken: gedaan met die berg vergeten speelgoed waar je geen blijf mee weet.  Kinderen leren al spelenderwijs dat niet alles om te hebben en te houden hoeft te zijn: de essentie is spelen-spelen-spelen!  Wij zorgen er natuurlijk wel voor dat het speelgoed dat je ontvangt volledig is, in goede staat, én ontsmet.  Het moet er gewoon goed uitzien, en de speelwaarde moet vanzelfsprekend compleet zijn.

4. Even serieus, is dat hygiënisch?

Helemaal mee eens dat onze kiddie-muffins al meer dan genoeg snotneuzen mee naar huis brengen van de crèche en de kleuterschool. Geen zorg: al het speelgoed wordt gedesinfecteerd met een middel dat ook wordt gebruikt door apothekers die huur-aerosol-apparaten moeten ontsmetten. Daar blijft geen bacterie aan plakken :-)

5. Wat als we een stuk speelgoed willen houden?

Dat kan.  Als je kindje (of jijzelf) écht helemaal weg zijn van een speeltje, laat het ons dan  weten vóór het terugzenden van je pakket.  Wij sturen je een unieke link: via deze link kan je het speeltje aankopen aan zijn actuele prijs.  Vervolgens zend je de rest van je pakket terug (dat deel dat je niet wil) op het voorziene tijdstip.

6. Waarom zie ik geen prijzen per speelgoed op de website?

Omdat we in essentie geen verkoopswebsite zijn, krijg je pas een prijs te zien wanneer je aan ons hebt aangegeven dat je (in het kader van je abonnement) een speeltje wil houden: dan sturen we je een unieke link om het aan te kopen, tegen een voordelige prijs.

7. Wat als ik mijn pakje vergeet te ruilen?

Als je een speeltje of een heel pakket niet op tijd terugstuurt, dan gaan we ervan uit dat je een aankoop-optie uitoefent, en wordt die kost dus aangerekend.

:-) Maar je gaat al je best moeten doen om je pakketje te vergeten hoor: we sturen je een herinneringsmailtje met checklist een 2-tal weken voor D-day, en nog eentje wanneer je nieuwe pakketje onderweg is naar Bpost of je Kialapunt.  En dan heb je nog een week om de ruil ook effectief te doen.  Moet lukken, toch?   Wel belangrijk om weten: bij late terugzending vervalt je gratis retourbon.   Dus doe het op tijd, je bespaart jezelf onnodige verzendkosten.
8. Waarom leveren jullie alleen via B-post-punt en Kiala-punt, maar niet aan huis?

Om heel wat redenen.  Ten eerste denken we dat het voor jullie eenvoudiger is: je loopt niet het risico om te worden overvallen door de koerier die je nieuwe pakket komt brengen, terwijl je je oude pakket nog niet bij elkaar hebt geraapt.  En koeriers houden niet bepaald van wachten.  Naar je Bpost of Kialapunt daarentegen ga je op je eigen ritme, wanneer je ruilpakket goed is ingepakt.  Het is ook milieuvriendelijker: minder brandstof om méér pakketjes te leveren aan 1 centraal punt, want hoogstwaarschijnlijk combineer jij het afhalen met andere boodschappen in de buurt van je B-post of Kiala-punt.  En het is wat goedkoper.  We willen onze abonnementen betaalbaar houden.  We vermoeden ook dat jullie van de transparantie van alles-inbegrepen-in-1-prijs waarderen: geen onvoorziene extra's, dus.

9. Duurzaam en prachtig speelgoed, yeay! Zijn jullie wel zeker dat plastic/electronica daarbij hoort?

Goede vraag.  Hebben wij ons ook even afgevraagd.  Maar de beslissing was snel genomen: we willen onze kinderen laten kennismaken met allerlei soorten materialen.  Stevig plastic en goede electronica, gemaakt door verantwoordelijke bedrijven, hoort daar dus ook bij.

10. Móest er met alle geweld speelgoed bij dat lawaai maakt?

Haha, you're welcome :-)  Neen, nog even wachten voor je het naar ons hoofd gooit: kinderen zijn hier gewoon dol op.  En geloof ons, we hadden vééééél erger kunnen kiezen.  Graag gedaan, dus :-)

11. Wat bedoelen jullie nu precies met het woord 'duurzaam'?
Een terechte vraag van de wakkere, kritische burger! :-) Volgens onze Dikke Vriend Van Dale, betekent duurzaam:
1. “weinig aan slijtage en bederf onderhevig”. Ons speelgoed is gemaakt van kwalitatieve materialen, zodat het tegen een stootje kan, en vaak kan (her)gebruikt worden.
2. “langdurig”. Indeed :-) Endless toy joy dankzij ons leuk spul: veel variatie en nieuwe ontdekkingen voor je kindje.
3. “weinig belastend voor het milieu”. Hierin hebben we keuzes gemaakt. De keuzes zijn in essentie een compromis tussen gemak voor de gebruiker, speelplezier voor je kleuter, ecologische overwegingen en praktische haalbaarheid.
Zo kiezen we er bijvoorbeeld bewust voor om het speelgoed niet aan huis te leveren: de ecologische voetafdruk van zo’n individuele levering is bijzonder groot. We leveren onze pakketten liever in een postpunt of Kialapunt: daar moeten sowieso veel andere leveringen naartoe, en de gebruikers gaan er gewoonlijk langs voor méér dan alleen het ophalen van een pakketje. Het zou natuurlijk nog mooier zijn om het speelgoed per fiets in heel België rond te rijden, maar dat kunnen onze 2 paar beentjes niet aan. Maar wie weet? Als we morgen lekker groot zijn, met logistieke hubs in verschillende grote steden, dan zijn die fietsen al meteen een veel strakker plan!
We hergebruiken het speelgoed zo veel mogelijk (vervolledigen, herstellen, schoonmaken) en door dit hergebruik-model verminderen we de afvalberg aanzienlijk. Speelgoedmerken die daarenboven ook blijk geven van een verantwoorde productie, zijn onze lievelingen. Sommige van onze suppliers gaan hierin ver; zo heeft Plantoys een CO2-neutraal productieproces. Ze mixen ook de houtpulp (afval na het frezen van het hout) met lijm en natuurlijke verf, om er weer andere, superstevige speeltjes van te maken. En er is nog veel meer, check it out op www.plantoys.com/sustainable-way. De verpakking van Btoys is zoveel mogelijk uit gerecycleerde materialen gemaakt: gerecycleerd karton en gerecycleerd PP. Hun plastic speeltjes zelf zijn gemaakt van stevig plastic, zodat het lang meegaat. Het harde plastic dat ze gebruiken is bovendien het gemakkelijkste te recycleren plastic.
12. Welk speelgoed ontvangen we op welk moment?
Verrassing! :-) Je weet bij aanvang wat je spruit over het hele jaar zal krijgen, maar wanneer hij juist wat krijgt, is top secret: oooh’s en aaah’s gegarandeerd.
13. Leveren jullie de batterijen erbij voor speeltjes die dit nodig hebben?
Speeltjes die op batterijen werken, zijn daar steeds van voorzien bij eerste verzending (veel toffer dat kindjes meteen kunnen beginnen spelen). Bij schoonmaak & herassemblage testen we de batterijen, maar we vervangen ze niet systematisch (zou zonde zijn van veel goede batterijen). Het is de bedoeling dat gebruikers ze zelf vervangen als ze leeg raken tijdens gebruik.